Portefeuillehouder
Heijkoop Jan



Toelichting

G

Kwaliteit

Dienstverlening Drechtsteden meet continu de klanttevredenheid die gemiddeld uitkomt op een mooie 8. Daarbij wordt de klanttevredenheid aan de balie het hoogst gewaardeerd en is de waardering van de website met een 7- het laagst. Dienstverlening Drechtsteden is daarom gestart met het aanpassen van teksten en webformulieren om de waardering voor de website te verhogen. Hoewel de tevredenheid voor de telefonie met 7,5 goed is, wil men op dit kanaal de tevredenheid verhogen door nog vaker bij het eerste klantcontact de vraag van een inwoner meteen te beantwoorden.

In het kader van de doorontwikkeling van dienstverlening zijn ook dit jaar weer vernieuwingen doorgevoerd. Zo worden inwoners die niet mobiel zijn, thuis bezocht voor het aanvragen van reisdocumenten, kunnen reisdocumenten thuis bezorgd worden en kunnen weer meer producten digitaal, online, geregeld worden. De invoering van het gebruik van whats app en live chat blijkt duidelijk in een behoefte van onze inwoners te voorzien en wordt steeds vaker gebruikt. Het zoeken naar verloren voorwerpen en het melden van gevonden voorwerpen kan nu gebruiksvriendelijk online in een landelijk bestand. Ook op het gebied van veiligheid zijn maatregelen genomen. Er wordt actief meegedaan in de landelijke aanpak adresfraude en er worden nieuwe middelen gehanteerd voor het opsporen van identiteitsfraude.

Een ander onderwerp dat veel aandacht vraagt en krijgt is informatieveiligheid en privacy en het voldoen aan privacywetgeving.