Portefeuillehouder
Ralph Lafleur



Toelichting

G

Kwaliteit

De verbetering en uitbreiding van de online-dienstverlening is en blijft een belangrijk speerpunt. Zo gaat er veel aandacht naar online-klantreizen. Hiermee helpen wij onze inwoners in één keer alle relevante producten en diensten te regelen. Gaat iemand verhuizen, dan wordt deze inwoner gevraagd of hij/zij een huisdier heeft en zich dus soms ook moet aanmelden voor de hondenbelasting.
We zoeken naar nieuwe digitale mogelijkheden. In 2019 hebben we de mogelijkheden van een chatbot verkend. Een chatbot is een robot die ingezet kan worden bij chatberichten en nieuwe identiteitsmiddelen. Mogelijk kan ook blockchain, de technologie die gebruikt wordt voor de bitcoin, de online-dienstverlening verder verbeteren.

Naast alle nieuwe, digitale mogelijkheden houden we ook rekening met onze inwoners die moeite hebben met deze vorm van dienstverlening,. Daarom hebben we in 2019 concepten onderzocht, waarbij digitale aanvragen gestimuleerd worden, maar inwoners die hierbij ondersteuning nodig hebben, gastvrij en goed geholpen worden. In het gemeentehuis of, indien gewenst of nodig, thuis.